tirsdag 19. januar 2016

Strikket damejakke, halvlang i alpakka-ull.

 Fin jakke til en flott dame. Dette er en jakke i eget design. Bittelitt innsvinget, riller nede, i halsen og på ermene, samt knappestolpe. Garnet er IRIS- alpakka fra Rauma Ullvare og pinner nr 5. Strikkes rundt med opp-klipp foran.
 Greit med lommer i siden. Rask å strikke, og helt kløfri. Raglanfelling. Passer til det meste av antrekk og kan brukes til alle årstider.
Strikket tidligere den samme i lyseblå. Jeg valgte marmor-knapper til begge. Her hadde ikke den grå fått lommer ennå. Det er utarbeidet et mønster for jakken.

18 kommentarer:

  1. Denne likte jeg! Jeg har garn liggende som kunne passe. Takk for tipset! Nå er jeg en ide nærmere oppstart, men skal strikke ferdig skjørtet først.

    God tirsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Denne jakken ser kjempegod ut, så flink du er! En slik kunne jeg godt tenke meg! :-)

    SvarSlett
  3. Så nydelig jakke! Akkurat en slik jeg ønsker meg - en lang kosejakke! Skal du legge ut oppskriften så er jeg veldig interessert! Ha en fin søndag! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, jeg kan sende oppskriften på mail til deg.

      Slett
  4. Deilig med en lang myk jakke!

    SvarSlett
  5. Jeg har akkurat vært og kjøpt 20 nøster lys blå Sandnes alpakka. Går det bra å bruke det garnet på denne jakka? Synes den ser så deilig ut! Hvor kan jeg kjøpe oppskrift på den?

    SvarSlett
  6. Dette var en kjempefin jakke! Er det mulig å få kjøpt oppskriften?

    SvarSlett
  7. Hei. Er det mulig å få tilsendt oppskriften på denne? 😍 Katrine.aasheim.wallestad@gmail.com

    SvarSlett
  8. Hei, hei. Denne var kjempefin. Har endel Iris garn i reste kurven min. Tenkte denne kunne være et fint påskeprosjekt. Kunne du ha sendt meg en grov oppskrift. Ååå da blir jeg glad ����

    SvarSlett
  9. Hei ! Ser du har laget oppskrift til to flotte strikkejakker med lommer. En grå og en turkis, hadde vært flott med oppskrift på jakkene.

    gunn.siri.kristoffersen@lyse.net

    SvarSlett
  10. Jeg vil også veldig gjerne ha oppskriften. Hilsen amunthe@gmail.com

    SvarSlett
  11. Hei! Knallfin jakke! Ønsker meg veldig gjerne oppskrifta, dersom du fortsatt distribuerer denne! spinnvilll@hotmail.com


    SvarSlett
  12. Hei. Vil veldig gjerne ha oppskriften. Hilsen agubber@online.no

    SvarSlett
  13. Hei.
    Superfine jakker du har laget! Kunne gjerne tenke meg oppskrift på både grå og blå jakke ;) Hilsen klangm@online.no

    SvarSlett
  14. Flott jakke. Er veldig interessert i oppskrift hvis du har. Mvh. Monica Fossen

    SvarSlett